در حاشیه افتتاح کانون بسیج رسانه شهرستان مطرح شد؛

برگزاری اولین دوره جشنواره رسانه‌ای "ابوذر" در یزد /ترویج فرهنگ مطالبه‌گریِ درست در جامعه نهادینه شود

مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد در حاشیه افتتاح کانون بسیج رسانه شهرستان یزد برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر را از جمله شاخص‌ترین اقدامات در دستور کار سازمان بسیج رسانه در استان یزد عنوان کرد.
تصویر برگزاری اولین دوره جشنواره رسانه‌ای "ابوذر" در یزد /ترویج فرهنگ مطالبه‌گریِ درست در جامعه نهادینه شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سرهنگ عباس جوکار، در آئین افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه دارالعباده با اشاره به اهمیت مقابله با توطئه‌های نرم استکبار جهانی، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان دین و نظام اسلامی ایران سعی دارند با طرح و اجرای توطئه‌های مختلف ارزش‌های انقلاب را کمرنگ و اقشار مختلف جامعه را نسبت به اهداف نظام بدبین کنند.

وی منزوی کردن افراد جامعه اسلامی را یکی از مهمترین توطئه‌های جبهه رسانه‌ای استکبار جهانی در عصر کنونی دانست و افزود: جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی باید برای مقابله با دشمنان چهار راهبرد اصلی «انسجام بخشی جبهه رسانه‌ای انقلاب»، «امیدآفرینی و خودباوری»، «جریان‌سازی و ترویج روحیه انقلابی» و «زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی» را در اولویت اجرایی خود قرار دهد.

فرمانده ناحیه مرکزی سپاه الغدیر یزد با بیان این‌که تمام اصحاب رسانه می‌توانند عضو بسیج رسانه شوند و هیچ محدودیتی برای پیوستن به جریان رسانه‌ای جبهه انقلاب وجود ندارد، گفت: ترویج فرهنگ مطالبه‌گری درست و بجا باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

برگزاری اولین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در یزد
سرهنگ علی محمد پارسائیان، مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد نیز تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی را از جمله مهمترین رسالت سازمان بسیج رسانه در استان دانست و اظهار کرد: دفاتر کانون بسیج رسانه در شهرستانها در حقیقت بازوان اجرایی امین و متخصص در حوزه کاری خود هستند که باید با مشارکت فعالین حوزه رسانه نسبت به ترویج گفتمان انقلاب بین نسل جوان تلاش کنند.

وی برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر را از جمله شاخص‌ترین اقدامات در دستور کار سازمان بسیج رسانه در استان یزد عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، تهیه و نشر اولین کتاب شهدای رسانه استان و اجرای ویژه برنامه تریبون آزاد مسئولان از دیگر برنامه‌های در دستور کار سازمان بسیج رسانه در استان یزد است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد در ادامه مشارکت تمام اعضای فعال رسانه‌ای استان در این سازمان را ضروری دانست و بیان کرد: حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه‌ای همگانی است که تمام افراد جامعه در حوزه‌های مختلف باید از ظرفیت‌های سازمانی و شخصی خود در این حوزه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

حمایت از رسانه‌ها نباید فقط شعاری باشد
مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت پیچیدگی جریان رسانه‌ای در عصر حاضر، اظهار کرد: فضای رسانه‌ای استان یزد باید با مشارکت تمام فعالین حوزه رسانه بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان این‌که بحث حمایت از جریان رسانه ای نباید شعار باشد، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران امر در سطح کلان کشوری باید بیش از پیش از این مهم حمایت کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی یزد بروزرسانی اطلاعات را از جمله مهمترین الزامات اجرایی در حوزه رسانه دانست و بیان کرد: آموزش مستمر و حرفه ای مهمترین عنصر در تقویت و توسعه جریان رسانه‌ای است.

فارس/

338461